Лабораторна робота 7

Тема: Розробка та використання Веб-квестів у 
навчальному процесі та 
науковій діяльності

Мета: сформувати вміння створювати 
проекти за технологією Веб-квест 
та володіння методикою їхнього проведення
Література
1.  Новые педагогические и информационные технологии в системе образования : учеб. пособие для студ. пед. вузов и системы повышения квалиф. пед. кадров / Е. С. Полат, М. Ю. Бухаркина, М. В. Моисеева, А. Е. Петров ; под ред. Е. С. Полат – 2-е изд., стер. – М. : Издательский центр «Академия», 2005. – 272 с.
2.  Гуревич Р. С. Інформаційні технології навчання: інноваційний підхід : навчальний посібник / Р. С. Гуревич, М. Ю. Кадемія, Л. С. Шевченко ; за ред. Гуревича Р. С. – Вінниця : ТОВ фірма «Планер», 2012. – 348 с.
3.  Енциклопедія освіти / Акад. пед. наук України ; головний ред. В. Г. Кремень. – К. : Юрінком Інтер, 2008. – 1040 с.
4.  Хуторской А. В. Современная дидактика : учеб. пособие. 2-е изд., перераб. / А. В. Хуторской. – М. : Высш. шк., 2007. – 639 с. : ил.
5.  Трайнев В. А. Информационные коммуникационные педагогические технологии (обобщения и рекомендации) : учебное пособие / В. А. Трайнев, И. В. Трайнев. –2-е изд. – М. : Издательско-торговая корпорация «Дашков и Ко», 2006. – 260 с.
І Відповіді на контрольні запитання

1.        Схарактеризуйте Веб-квест, наведіть історію його виникнення.
Відповідь: Веб-квест (webquest) в педагогіці — це проблемне завдання з елементами рольової гри,  для виконання якого використовуються інформаційні ресурси Інтернету.  Вперше модель  web-квесту була представлена викладачем університету Сан-Дієго Берні   Доджем  у 1995 р. Автор розробив інноваційні додатки до Інтернет з метою інтеграції в навчальний процес для різних предметів і рівнів навчання. Б. Додж виділив три принципи класифікації Веб-квестів. Сьогодні ця технологія використовується як найбільш вдалий спосіб використання Інтернету на уроках.  Веб-квест дає можливість учням ефективно використовувати інформацію, яку вони знаходять у мережі. Веб-квест - це технологія орієнтована на учнів,  занурених у процес навчання, яка розвиває їх критичне мислення. Вони спрямовані на розвиток у студентів навичок аналітичного і творчого мислення; викладач має володіти високим рівнем предметної, методичної та інформаційно-комунікаційної компетентності. Таким чином, Веб-квест поєднує в собі ідеї проектного методу та ігрових технологій в середовищі WWW засобами Веб-технологій. Завдяки конструктивному підходу до навчання, учні не лише добирають і упорядковують інформацію, отриману з Інтернету, а також скеровують свою діяльність на поставлене перед ними завдання. Це технологія,  яка дозволяє працювати в групах (від трьох до п’яти чоловік), розвиває навики командної гри  та  лідерські якості.
2.        Які види діяльності студентів використовуються в проектній роботі студентів у Веб-квестах?
Відповідь: Основою Веб-квестів є проектна методика, що орієнтована на самостійну діяльність студентів – індивідуальну, парну, групову, котра здійснюється за певний проміжок часу. Цей метод органічно сполучається з груповим підходом до навчання (cooperative learning). Проектна діяльність найбільш ефективна, якщо її вдається пов’язати з програмним матеріалом, значно розширюючи і поглиблюючи знання студентів у процесі роботи над проектом. Метод проектів завжди передбачає розв’язання проблеми. Розв’язання значимої проблеми сприяє тому, що вдається переключити увагу студентів з форми вислову на її зміст. Студенти зайняті тим, як розв’язати проблему, які знайти раціональні способи її розв’язку, де знайти переконливі аргументи, що доводять правильність обраного шляху.
3.       У чому полягають принципи, за якими класифікуються Веб-квести?
Відповідь: Автор технології Веб-квест Б. Додж, як відомо, виділив три принципа класифікації Веб-квестів:
1. За тривалістю виконання: короткострокові та довгострокові.
2. За предметним змістом: монопроекти, міжпредметні Веб- 21 квести.
3. За типом завдань, які виконують студенти, учні: переказ, компіляційні загадки, журналістські, конструкторські, творчі, переконуючі, розв’язок спірних проблем, самопізнавальні, аналітичні, оцінні, наукові.
4.       У чому полягає сутність компіляційного завдання Веб-квеста?
Відповідь: Сутність компіляційного завдання полягає в тому, що студенти мають взяти інформацію з різних джерел і привести її до єдиного формату. Підсумкова компіляція може бути опублікована в Інтернет або представлена у вигляді нецифрового продукту, наприклад, книги
5.       Навести зміст та характеристику Веб-квестів:
6)    наукового;
Наукові Веб-квести слугують для знайомства та залучення студентів до наукових досліджень у різних галузях знань. Інтернет містить історичну та свіжу інформацію, яка може бути корисною в будь-якій галузі науки.
6.       У чому полягає інтерактивна методика Веб-квестів?
Відповідь: Інтерактивна методика Веб-квестів навчає студентів знаходити необхідну інформацію, здійснювати її аналіз, піддавати її аналізу, систематизувати і вирішувати поставлені задачі, її використання є нескладним, не потребує завантаження додаткових програм або одержання специфічних технічних знань та навичок – необхідним є лише комп’ютер з доступом до мережі Інтернет.
8.       Які види завдань для Веб-квестів визначив Берні Додж? Схарактеризувати кожне з них.
Відповідь: Розробником веб-квесту Берні Додж, визначив наступні види завдань для веб-квестів:
· Переказ – демонстрація розуміння теми на основі подання матеріалів з різних джерел в новому форматі: створення презентації, плаката, оповідання.
· Планування та проектування – розробка плану або проекту на основі заданих умов.
· Самопізнання – будь-які аспекти дослідження особистості.
 · Компіляція – трансформація формату інформації, отриманої з різних джерел: створення книги кулінарних рецептів, віртуальної виставки, капсули часу, капсули культури.
· Творче завдання – творча робота у певному жанрі - створення п'єси, вірші, пісні, відеоролика.
· Аналітична задача – пошук і систематизація інформації.
· Детектив, головоломка, таємнича історія – висновки на основі суперечливих фактів.
· Досягнення консенсусу – вироблення рішення по гострій проблемі.
· Оцінка – обґрунтування певної точки зору.
· Журналістське розслідування – об'єктивний виклад інформації (розподіл думок і фактів).
· Переконання – схиляння на свій бік опонентів або нейтрально налаштованих осіб.
· Наукові дослідження – вивчення різних явищ, відкриттів, фактів на основі унікальних он-лайн джерел.
17.  Яким чином і з якою метою використовуються Веб-квести в навчальній роботі ВНЗ?
Відповідь: Нині в різних сферах діяльності відчувається нестача фахівців, які здатні самостійно та в команді розв’язувати виникаючі проблеми, робити це за допомогою Інтернету. Тому навчання майбутніх фахівців у проектній діяльності – веб-квесті в інтеграції з іншими педагогічними технологіями сприятимуть підвищенню мотивації навчання, активному процесу одержання знань, умінню знаходити необхідну інформацію, використовувати різноманітні інформаційні джерела, запам’ятовувати, здійснювати пошук розв’язків, розв’язувати певні завдання і проблеми, організовувати себе до роботи. Використання Веб-квестів сприятиме формуванню в студентів: - комунікативної компетентності; - самоосвітньої компетентності; - самооцінку та оцінку сформованості компетентностей. У цілому веб-квести сприяють підвищенню якості освіти та професійної підготовки майбутніх фахівців у ВНЗ.
19.  Яким чином ІКТ та проектні технології використовуються в самостійній роботі студентів у ВНЗ?
Відповідь: Технологія веб-квесту дозволяє: сформувати навички самонавчання і самоорганізації, навчити працювати в команді (якщо задана одна мета), знаходити найбільш раціональний варіант у вирішенні певної професійної проблеми. Веб-квести дуже близькі за особливостями до методу проектів, проте вони мають і свої особливості: ресурси, з якими буде працювати студент, визначаються заздалегідь, веб-квест чітко визначає порядок дій, який має виконати студент для одержання необхідного результату, обов’язковою складовою веб-квесту є перелік тих знань, умінь і навичок, які зможуть набути студенти, виконавши його, заздалегідь визначені також критерії оцінки виконаних завдань

Комментарии

Популярные сообщения из этого блога