Лабораторна робота 7
Тема: Розробка та використання Веб-квестів у
навчальному процесі та
науковій діяльності
навчальному процесі та
науковій діяльності
Мета: сформувати вміння створювати
проекти за технологією Веб-квест
та володіння методикою їхнього проведення
проекти за технологією Веб-квест
та володіння методикою їхнього проведення
Література
1. Новые педагогические и информационные технологии в системе образования : учеб. пособие для студ. пед. вузов и системы повышения квалиф. пед. кадров / Е. С. Полат, М. Ю. Бухаркина, М. В. Моисеева, А. Е. Петров ; под ред. Е. С. Полат – 2-е изд., стер. – М. : Издательский центр «Академия», 2005. – 272 с.
2. Гуревич Р. С. Інформаційні технології навчання: інноваційний підхід : навчальний посібник / Р. С. Гуревич, М. Ю. Кадемія, Л. С. Шевченко ; за ред. Гуревича Р. С. – Вінниця : ТОВ фірма «Планер», 2012. – 348 с.
3. Енциклопедія освіти / Акад. пед. наук України ; головний ред. В. Г. Кремень. – К. : Юрінком Інтер, 2008. – 1040 с.
4. Хуторской А. В. Современная дидактика : учеб. пособие. 2-е изд., перераб. / А. В. Хуторской. – М. : Высш. шк., 2007. – 639 с. : ил.
5. Трайнев В. А. Информационные коммуникационные педагогические технологии (обобщения и рекомендации) : учебное пособие / В. А. Трайнев, И. В. Трайнев. –2-е изд. – М. : Издательско-торговая корпорация «Дашков и Ко», 2006. – 260 с.
І Відповіді на контрольні запитання
1.
Схарактеризуйте
Веб-квест, наведіть історію його виникнення.
Відповідь: Веб-квест (webquest) в
педагогіці — це проблемне завдання з елементами рольової гри, для
виконання якого використовуються інформаційні ресурси Інтернету. Вперше
модель web-квесту була представлена викладачем університету Сан-Дієго
Берні Доджем у 1995 р. Автор розробив інноваційні додатки до
Інтернет з метою інтеграції в навчальний процес для різних предметів і рівнів
навчання. Б. Додж виділив три принципи класифікації Веб-квестів. Сьогодні ця
технологія використовується як найбільш вдалий спосіб використання Інтернету на
уроках. Веб-квест дає можливість учням ефективно використовувати
інформацію, яку вони знаходять у мережі. Веб-квест - це технологія орієнтована
на учнів, занурених у процес навчання, яка розвиває їх критичне мислення.
Вони спрямовані на розвиток у студентів навичок аналітичного і творчого
мислення; викладач має володіти високим рівнем предметної, методичної та
інформаційно-комунікаційної компетентності. Таким чином, Веб-квест поєднує в
собі ідеї проектного методу та ігрових технологій в середовищі WWW засобами
Веб-технологій. Завдяки конструктивному підходу до навчання, учні не лише
добирають і упорядковують інформацію, отриману з Інтернету, а також скеровують
свою діяльність на поставлене перед ними завдання. Це технологія, яка
дозволяє працювати в групах (від трьох до п’яти чоловік), розвиває навики
командної гри та лідерські якості.
2.
Які види діяльності
студентів використовуються в проектній роботі студентів у Веб-квестах?
Відповідь: Основою Веб-квестів є проектна методика, що
орієнтована на самостійну діяльність студентів – індивідуальну, парну, групову,
котра здійснюється за певний проміжок часу. Цей метод органічно сполучається з
груповим підходом до навчання (cooperative learning). Проектна діяльність
найбільш ефективна, якщо її вдається пов’язати з програмним матеріалом, значно
розширюючи і поглиблюючи знання студентів у процесі роботи над проектом. Метод
проектів завжди передбачає розв’язання проблеми. Розв’язання значимої проблеми
сприяє тому, що вдається переключити увагу студентів з форми вислову на її
зміст. Студенти зайняті тим, як розв’язати проблему, які знайти раціональні
способи її розв’язку, де знайти переконливі аргументи, що доводять правильність
обраного шляху.
3. У
чому полягають принципи, за якими класифікуються Веб-квести?
Відповідь: Автор
технології Веб-квест Б. Додж, як відомо, виділив три принципа класифікації
Веб-квестів:
1. За тривалістю
виконання: короткострокові та довгострокові.
2. За предметним
змістом: монопроекти, міжпредметні Веб- 21 квести.
3. За типом
завдань, які виконують студенти, учні: переказ, компіляційні загадки,
журналістські, конструкторські, творчі, переконуючі, розв’язок спірних проблем,
самопізнавальні, аналітичні, оцінні, наукові.
4. У чому полягає сутність компіляційного завдання Веб-квеста?
Відповідь: Сутність
компіляційного завдання полягає в тому, що студенти мають взяти інформацію з
різних джерел і привести її до єдиного формату. Підсумкова компіляція може бути
опублікована в Інтернет або представлена у вигляді нецифрового продукту, наприклад,
книги
5. Навести
зміст та характеристику Веб-квестів:
6) наукового;
Наукові Веб-квести слугують для знайомства та залучення
студентів до наукових досліджень у різних галузях знань. Інтернет містить
історичну та свіжу інформацію, яка може бути корисною в будь-якій галузі науки.
6. У
чому полягає інтерактивна методика Веб-квестів?
Відповідь: Інтерактивна методика
Веб-квестів навчає студентів знаходити необхідну інформацію, здійснювати її
аналіз, піддавати її аналізу, систематизувати і вирішувати поставлені задачі,
її використання є нескладним, не потребує завантаження додаткових програм або
одержання специфічних технічних знань та навичок – необхідним є лише комп’ютер
з доступом до мережі Інтернет.
8. Які
види завдань для Веб-квестів визначив Берні Додж? Схарактеризувати кожне з них.
Відповідь: Розробником веб-квесту Берні Додж, визначив
наступні види завдань для веб-квестів:
· Переказ – демонстрація розуміння теми на
основі подання матеріалів з різних джерел в новому форматі: створення
презентації, плаката, оповідання.
· Планування та проектування – розробка плану
або проекту на основі заданих умов.
· Самопізнання – будь-які аспекти дослідження
особистості.
·
Компіляція – трансформація формату інформації, отриманої з різних джерел:
створення книги кулінарних рецептів, віртуальної виставки, капсули часу,
капсули культури.
· Творче завдання – творча робота у певному
жанрі - створення п'єси, вірші, пісні, відеоролика.
· Аналітична задача – пошук і систематизація
інформації.
· Детектив, головоломка, таємнича історія –
висновки на основі суперечливих фактів.
· Досягнення консенсусу – вироблення рішення
по гострій проблемі.
· Оцінка – обґрунтування певної точки зору.
· Журналістське розслідування – об'єктивний
виклад інформації (розподіл думок і фактів).
· Переконання – схиляння на свій бік опонентів
або нейтрально налаштованих осіб.
· Наукові дослідження – вивчення різних явищ,
відкриттів, фактів на основі унікальних он-лайн джерел.
17. Яким
чином і з якою метою використовуються Веб-квести в навчальній роботі ВНЗ?
Відповідь: Нині в різних сферах діяльності відчувається
нестача фахівців, які здатні самостійно та в команді розв’язувати виникаючі
проблеми, робити це за допомогою Інтернету. Тому навчання майбутніх фахівців у
проектній діяльності – веб-квесті в інтеграції з іншими педагогічними
технологіями сприятимуть підвищенню мотивації навчання, активному процесу
одержання знань, умінню знаходити необхідну інформацію, використовувати
різноманітні інформаційні джерела, запам’ятовувати, здійснювати пошук
розв’язків, розв’язувати певні завдання і проблеми, організовувати себе до
роботи. Використання Веб-квестів сприятиме формуванню в студентів: -
комунікативної компетентності; - самоосвітньої компетентності; -
самооцінку та оцінку сформованості компетентностей. У цілому веб-квести
сприяють підвищенню якості освіти та професійної підготовки майбутніх фахівців
у ВНЗ.
19. Яким
чином ІКТ та проектні технології використовуються в самостійній роботі
студентів у ВНЗ?
Відповідь: Технологія веб-квесту дозволяє: сформувати
навички самонавчання і самоорганізації, навчити працювати в команді (якщо
задана одна мета), знаходити найбільш раціональний варіант у вирішенні певної
професійної проблеми. Веб-квести дуже близькі за особливостями до методу
проектів, проте вони мають і свої особливості: ресурси, з якими буде працювати
студент, визначаються заздалегідь, веб-квест чітко визначає порядок дій, який
має виконати студент для одержання необхідного результату, обов’язковою
складовою веб-квесту є перелік тих знань, умінь і навичок, які зможуть набути
студенти, виконавши його, заздалегідь визначені також критерії оцінки виконаних
завдань
Комментарии
Отправить комментарий